Klachtbehandeling
Klachtopvang en behandeling binnen en conform Wkkgz
Klagers..
In eerste instantie zijn we er meestal niet zo dol op: mensen die klagen. Ook klagen we zelf liever niet.
Als we klachten gaan zien als uitingen van onvrede, dan krijgen we de kans om te werken aan vertrouwen en samen te verbeteren.
Dat is voor de klager én aangeklaagde winst. Een onafhankelijke meerpartijdige persoon is voor de wkkgz wetgeving een verplichting, omdat deze laagdrempelig is en partijen bij elkaar kan brengen.
Klachtenfunctionaris
Klachtbehandeling
Heeft je organisatie voor korte of langere tijd (extra) ondersteuning nodig van een klachtenfunctionaris?.
Ter overbrugging bij het vertrek of pensioen van de huidige klachtenfunctionaris.
Tijdelijke ondersteuning van de (startende) klachtenfunctionaris binnen je organisatie is mogelijk om de werkwijze in te regelen
(zorg)Medewerkers intern trainen in het omgaan met klachten?
De eerste opvang van klachten gebeurt op de werkvloer. Is er aandacht voor klachten of is dit spannend? Misschien zijn medewerkers én klagers bang voor de gevolgen van het geven of krijgen van klachten. Dan voelt het misschien onveilig om open met elkaar te praten over klachten.
Ook als trainingsacteur spiegel ik wat gedrag oproept bij een ander. Geef je zelf trainingen in klacht/conflictsituaties? Ik ondersteun hier met veel plezier trainers en deelnemers van trainingen in.
Werk je als zelfstandig zorgprofessional samen met anderen en wil je meer weten over de Wkkgz klachtopvang en behandeling?
Als je als zelfstandige een zorgorganisatie runt, ook al doe je dat alleen of met anderen, dan is de wet Wkkgz ook op jou van toepassing. Heb jij dat goed geregeld?
We kunnen samen het kwaliteitsbeleid doornemen, waar een klachtprocedure een onderdeel van is.
Als coach ondersteun ik (startende) professionals in hun werk en werken we samen aan een specifiek vraag of ontwikkelingswens.
Het vak van klachtenfunctionaris is veelzijdig en niet altijd even makkelijk. Het vraagt zelfbewustzijn en bewustzijn op bijvoorbeeld de emoties en behoeften van anderen.
Hoe blijf je meerpartijdig? Wanneer ben je niet meer onafhankelijk? Kun je zelf door je betrokkenheid nog wel met je emoties omgaan of staan deze je in de weg?