Klachtbehandeling

Klachtopvang en behandeling binnen en conform Wkkgz

Klagers..

In eerste instantie zijn we er meestal niet zo dol op: mensen die klagen. Ook klagen we zelf liever niet.

Als we klachten gaan zien als uitingen van onvrede, dan krijgen we de kans om te werken aan vertrouwen en samen te verbeteren.

Dat is voor de klager én aangeklaagde winst. Een onafhankelijke meerpartijdige persoon is voor de wkkgz wetgeving een verplichting, omdat deze laagdrempelig is en partijen bij elkaar kan brengen.

Klachtenfunctionaris

  • HBO geschoold
  • Extra tijdelijke ondersteuning
  • Ervaren in de zorg en arbo
  • Coach en trainer

Klachtbehandeling

  • Betrokken
  • Efficiënt
  • Snel inzetbaar
Extra ondersteuning

Heeft je organisatie voor korte of langere tijd (extra) ondersteuning nodig van een klachtenfunctionaris?.

Ter overbrugging bij het vertrek of pensioen van de huidige klachtenfunctionaris.

Tijdelijke ondersteuning van de (startende) klachtenfunctionaris binnen je organisatie is mogelijk om de werkwijze in te regelen

Training

(zorg)Medewerkers intern trainen in het omgaan met klachten?

De eerste opvang van klachten gebeurt op de werkvloer. Is er aandacht voor klachten of is dit spannend? Misschien zijn medewerkers én klagers bang voor de gevolgen van het geven of krijgen van klachten. Dan voelt het misschien onveilig om open met elkaar te praten over klachten.

Ook als trainingsacteur spiegel ik wat gedrag oproept bij een ander. Geef je zelf trainingen in klacht/conflictsituaties? Ik ondersteun hier met veel plezier trainers en deelnemers van trainingen in.

Training

Werk je als zelfstandig zorgprofessional samen met anderen en wil je meer weten over de Wkkgz klachtopvang en behandeling?


Als je als zelfstandige een zorgorganisatie runt, ook al doe je dat alleen of met anderen, dan is de wet Wkkgz ook op jou van toepassing. Heb jij dat goed geregeld?

We kunnen samen het kwaliteitsbeleid doornemen, waar een klachtprocedure een onderdeel van is.

Coaching

Als coach ondersteun ik (startende) professionals in hun werk en werken we samen aan een specifiek vraag of ontwikkelingswens.

Het vak van klachtenfunctionaris is veelzijdig en niet altijd even makkelijk. Het vraagt zelfbewustzijn en bewustzijn op bijvoorbeeld de emoties en behoeften van anderen.

Hoe blijf je meerpartijdig? Wanneer ben je niet meer onafhankelijk? Kun je zelf door je betrokkenheid nog wel met je emoties omgaan of staan deze je in de weg?

Neem vrijblijvend contact op

voor advies en mogelijkheden

Bel of app 06 4837 8017