Training
Zorg en Arbo
Training
Als trainer en trainingsacteur help ik mensen graag met effectieve communicatie, vooral in situaties waar onvrede, klachten of conflicten een rol spelen.
Mijn doel is om deelnemers niet alleen de vaardigheden te leren die ze nodig hebben, maar ook het vertrouwen en het plezier te geven om met lastige gesprekken en situaties om te gaan.
Inhoud
- Vergroten van persoonlijk leiderschap in ‘lastige’ situaties.
- Inzicht in de psychologische achtergrond over hoe communicatie werkt en waar onze reacties en ons gedrag vandaan komen.
- Het belang van empathie, zowel voor jezelf als voor degene met wie je in gesprek bent: leer wat ‘gegronde empathie’ is en wat het oplevert.
- Oefenen met praktijksituaties om de theorie eigen te maken.
Veel mensen ervaren angst of onrecht wanneer zij te maken hebben met klagers of ‘mondige’ mensen. Dit is volkomen begrijpelijk, maar niet effectief. Angst en onrecht zijn ingrediĆ«nten voor het verergeren van lastige situaties en kan leiden tot escalatie.
Daar heb je geen schuld aan, maar je kan er wel iets aan doen. Door te gaan snappen waar die gevoelens van angst of onrecht vandaan komen en leert hoe deze lading eraf te halen. Daarnaast ga je ervaren wat het effect is als je met ‘gegronde empathie’ in gesprek gaat.
Incompany of op locatie.
Geschikt voor:
- klachtenfunctionarissen in de zorg, arbodiensten
- medewerkers servicebureau en helpdesk
- onderwijzers, docenten, mentoren
- ervaringsdeskundigen in de zorg en welzijn
- zorgprofessionals in de VVT, GGZ, ziekenhuis, 2e lijn
- samenwerkingsverbanden waar het niet (meer) zo lekker loopt