Coaching en Training
Omdat verbinding vraagt om een helder hoofd en helder hart..
Communiceren is verbinden, met woorden, emoties en lichaamstaal.
Coaching of casuïstiekbespreking is een logisch vervolg om te verankeren wat is geleerd.
Communiceren is praten via het hart, de snelweg naar verbinding.
Waar geen verbinding is, ontstaat een conflict.

Training
Leidinggevenden / zelfstandigen
Wil je zo goed mogelijk samenwerken en samen werken dan is ‘goede communicatie’ een belangrijke voorwaarde. Maar wat is dat eigenlijk precies? En wanneer werkt het goed? Veel communicatie bevat zoveel ruis, dat het zorgt voor conflicten: misverstanden, klachten, pestgedrag, agressie of langs elkaar heen werken. Het is de oorzaak van vertraging en stilstand.
In de ‘onderstroom’ is vaak meer aan de hand dan op het eerste gezegd lijkt. Vaak wordt deze onderstroom genegeerd omdat het spannend is om het te benoemen.
‘Eerlijke’ communicatie zorgt voor autonomie en verbinding, waar we vanuit onszelf duurzaam kunnen bijdragen aan werk wat er toe doet. Als leidinggevende ben jij daarin het voorbeeld.
Klachtenfunctionarissen
Als klachtenfunctionaris ben je direct betrokken bij onvrede, klachten en conflicten. Je bent opgeleid om te bemiddelen en de angel uit een situatie te halen. Het is niet altijd gemakkelijk is om onpartijdig en onafhankelijk te zijn en te blijven. Wat doe je met je eigen gedachten en mening over de casus? Wat gebeurt er met jou? En hoe kun je daar grip op krijgen?